Privat började 2014 i december 2013 och har varit otroligt turbulent. Om tvåhundra år när skolklasserna läser på om viktiga årtal i mitt och kanske King of contents historia kommer 2014 att sticka ut. Jag hoppas att det slutade i ett bevis för det bästa sättet att hantera tråkiga saker och motgångar är att göra det så roligt och positivt som möjligt.
King of content smygstartade som företag och idé redan i maj men fullt ut i september och nu är vi inte ute på motorvägen i full fart utan snarare i slutet av rampen för takeoff på en flygtur som jag inte ser något slut på. Känns fantastiskt.
Grunden för flygturen är min övertygelse att kommunikation som börjar med ett engagerande och relevant innehåll med ett mervärde för läsaren, besökaren, tittaren, lyssnaren eller hen där borta är den bästa vägen att gå. Det är det King of content hjälper till med. Det är själva affärsidén.
Gör vi det dessutom tillsammans hela vägen från början kommer det att bli riktigt bra.
Varumärket kommer då bli älskat. Produkterna kommer sälja. Innehållet kommer spridas och lajkas och media kommer vilja skriva. Det är till och med möjligt att fisken nappar, solen skiner och Bajen vinner.
Jag är otroligt glad och tacksam mot alla som hjälpt mig etablera en verksamhet som bubblade igång direkt och kokade upp i stort sett på en gång. Det är inte många bollar i luften här, det är ett bollhav av uppslag, idéer och projekt att jobba med 2015. Det ska bli otroligt kul.
Eller som en av er uttryckte det; ”har ingen berättat för dig att det ska vara svårt, jobbigt och gå dåligt när man drar igång ett företag?”
Ni vet vilka ni är. Tack alla kunder, släkt och vänner för ett fantastiskt år och ett litet extra tack och kram till Edit, Camilla, Tobi-Wan (som är den citerade), Joel och Kajsa. You rooooooock!